Derfor skal du som webshop udsende nyhedsbreve

Med nyhedsbreve skaber du en relation med dine besøgende.
De skal kunne kende dig, de skal kunne lide dig og have tillid til dig, før de vil købe noget

Udnyt potentialet i nyhedsbreve på webshoppen

Med nyhedsbreve har du mulighed for at skabe en relation med de besøgende. De skal kunne  kende dig, lide din webshop og have tillid til dig, før de vil købe noget. Den (måske eneste) måde at gøre det på, er at få de besøgende til at tilmelde sig et nyhedsbrev, så du kan opbygge en relation over tid.

Kom i gang med udsende nyhedsbrev

Et nyhedsbrev er den mest rentable måde at holde dine kunder orienteret omkring din webshop og dine produkter. Faktisk er det måske den billigste kanal overhovedet til markedsføring. Giv dine kunder mulighed for at følge med i butikkens verden ved at bede dem tilmelde sig dit nyhedsbrev. Det er bare om at komme i gang.

Gi’ modtagerne af nyhedsbrevet noget ekstra

Skal du have succes med dit nyhedsbrev, skal det være interessant skrevet og relevant for modtageren. Det skal udsendes jævnligt. Ikke for tit så modtagerne bliver generet og framelder sig. Ikke for sjældent, så modtagerne glemmer din virksomhed, og at de har tilmeldt sig nyhedsbrevet.

ikon-email-marketing-fritlagt-160px

5 gode grunde til at komme i gang med nyhedsbreve!

  • Det er billigt at komme fra start
    Mail marketing er en prisbillig måde at markedsføre dig på. De findes glimrende og brugervenlige programmer til at sende mails ud med. Mailchimp er et godt eksempel. Så kan du måske spare lidt på dyre annoncer…

  • Du kan nemt vise, hvem du er, og hvad du kan!
    Gør dialogen med de mulige kunder personlig. Vis hvem du er og tag stilling til din hverdag og produkter. Gi’ et indblik i din hverdag. Det skaber tillid – og måske endda øget salg.

  • Du HAR fået lov
    De besøgende har selv tilmeldt sig dit nyhedsbrev, så potentialet for et salg er formodentligt højere end andre marketing kanaler. Undgå at købe mailadresser, det er sjældent en god ide.

  • Modtageren er allerede interesseret i dine produkter
    Ellers havde de nok ikke tilmeldt sig nyhedsbrevet… Men nu har du mulighed for at skrive til dem jævnligt. Så bliver de mere interesserede i dig og dine produkter og dermed tættere på et køb.

  • Du har sikkert god trafik ind på din webshop
    Sørg for at få så mange til at tilmelde sig nyhedsbrevet på din webshop. Gør muligheden meget synlig. Dermed får du mulighed for at få modtageren til at kigge forbi en anden gang.

  • Bonus!
    Det er nemt at sætte et mailflow op ved fx tilmelding til nyhedsbrevet. Så kan du over fx 3 mails/7 dage sende information om din webshop. På den måde kan du holde den besøgende til ilden, uden at du skal gøre ret meget.

Hvad venter du på?

Det måske sværeste mht. nyhedsbreve er at få skabt selve nyhedsbrevet – altså indholdet. Men hvis du sætter det hele lidt i system og måske endda får lavet en aktiv content marketing plan for din webshop, så er det slet ikke så slemt endda.

Tag en dialog med os om at udsende nyhedsbreve

Få en uforpligtende snak med os om mulighederne for at få udsendt dine nyhedsbreve. Det koster ikke noget, og du er altid velkommen!

  • Ring til Jan Jørgensen på telefon 4243 1999
  • Send os en e-mail på kontakt@esucces.dk
  • Brug kontaktformularen. Du hører fra os indenfor 24 timer eller på førstkommende hverdag.
[ninja_forms_display_form id=3]

Vil du slev udforske emnet noget mere, så har Mailchimp en særdeles god dokumentation som du finder her.

Vil du have inspiration til din webshop?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, hvis du vil være på forkant med udviklingen indenfor webshop management, webshop optimering og hvad der ellers rører sig i den digitale verden.

Tilmeld dig nu

Brug for andre webshop ydelser?

Vi kommer gerne og hjælper med at lave webshop reviews, webshop optimeringGoogle Analytics, online markedsføring eller udvælgelse af sociale medier for din webshop. Du kan også leje en webshop manager eller outsource din webshop.